Echipa de implementare a proiectului CINETic 2014-2016

Conf.univ.dr. Nicolae Mandea – Fondator CINETic

Nicolae Mandea este Rectorul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale” București. Iniţiator, coordonator, consultant şi membru al unor proiecte educaţionale, artistice și de cercetare științifică. Activităţi de coordonare și consultanţă pentru elaborare şi evaluare de proiecte în cadrul UNATC, MEC, AFCN, jurii. Autor al volumului „Teatralitatea – un concept contemporan”, UNATC Press.

Coordonare

alexbDrd. Alexandru Berceanu – Director CINETic

Regizor independent. A montat peste 15 spectacole în teatre independente și de stat, multe distinse cu premii naționale și internaționale. Pornind de la interesul pentru dramaturgia nouă și extinderea ariilor de expresie perforamtivă, Alexandru Berceanu a colaborat la proiecte interdisciplinare în domeniul vizual precum Instalația subversivă și sumbmersivă 1958-1958 sau romanul grafic Mickey pe Dunăre, publicat de editura Jumătatea Plină. Alexandru Berceanu este membru fondator al dramAcum, proiect cultural pentru dezvoltarea dramaturgiei noi.

În prezent este doctorand al UBB, Facultatea de Teatru având ca subiect de doctorat „Violenţa în artele performative, de la putere hipnotică la responsabilitate socială”, conducător de doctorat prof.univ.dr. Miruna Runcan.

Ultimul său spectacol inter@FAȚA, produs cu o finanțare AFCN, a concretizat interesul pentru domeniul neuro-cognitiv și intersecția sa cu artele performative, în cadrul spectacolului generându-se muzică în timp real porninid de la undele cerebrale monitorizate EEG. Muzica generată evidenția reacția emoțională a spectatorului monitorizat EEG în timpul spectacolului.

Alexandru Berceanu are o bogată experință didiactică fiind de peste zece ani cadru didactic în cadrul UNATC I.L. CARAGIALE, Departamentul de Regie, unde colaborează și în prezent. De-a lungul timpului s-a implicat în proiecte de artă socială precum atelierele de creație “Scoala în stradă” sau “Rahova-Delivery”.

 

Dr. Elena Belciu – Coordonator programe CINETic 

elena.belciu@unatc.ro

Elena Belciu a lucrat 10 ani într-un organism internațional UNESCO, în domeniul teatrului universitar, unde a contribuit direct la organizarea a trei festivaluri mondiale, nenumărate evenimente, producții, turnee teatrale, conferințe, ateliere, master class-uri, în România și peste hotare (India, Singapore, Australia, Coreea de Sud, China, Mexic, Peru, Germania, Spania, Polonia, Ucraina, Bulgaria, Rusia etc.)

Este absolventă de Litere, la Brașov. Are două Masterate – unul în British Cultural Studies, la Universitatea din București și unul în Teatru Muzical, cu trei semestre de studiu în România și unul în China. În 2017, și-a susținut teza de doctorat la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, cu o temă despre ethosul comic în teatrul secolului XX. Tot în 2017, a reprezentat România în cadrul International Leadership Visitor Program (IVLP) – Promoting Social Change Through the Arts, la propunerea Departamentului de Stat al SUA, alături de alți 21 de tineri din tot atâtea țări, cu activități la Washington, New York, San Francisco și Denver.

Este pasionată de istoria ideilor, artă clasică și liniște.

 

Drd. Ioana Mischie – Coordonator proiecte CINETic

Ioana Mischie este narator cinematografic român, al cărui portofoliu include producții de filme, scrieri creative și narațiuni transmedia. A fost premiată pentru scriere creativă, filme și lucrări interactive. A absolvit cursurile Masteratului de comunicare audio-video și scenaristică din cadrul UNATC, unde este înscrisă în prezent la doctorat cu o temă despre narațiunea transmedia. Proiectele sale cinematografice au fost selectate la diverse programe internaționale, precum Berlinale Talents Script Station, Sundance Workshop in Italy, Locarno Academy Meetings, Midpoint Central European Script Center, Cannes International Screenwriters Pavilion, The Steamer Salon, Cross Video D.

Cele două serii documentare recente ale sale, comisionate de Channel 4 au înregistrat un număr record de vizualizări pe platforma 4oD în Marea Britanie. În prezent, colaborează cu compania de producție premiată cu premiul Oscar Legende Films, la „237 years” (scurt-metrajul) și la dezvoltarea proiectului omonim al scenariului de lung metraj.

Imaginând lumea ca un loc de joacă neo-creativ, poveștile ei tind să aibă accente pline de umor, străduindu-se să exploreze teme sociale dulci-amare, despre identitatea culturală și auto-descoperirea într-o lume eclectică.

A inițiat și a coordonat numeroase programe educaționale care încurajează permanent tinerii regizori români să-și dezvolte universul cinematografic: iniMIDPOINT, National Screenwriting Alumni Pitch, Cine-ritm. Co-fondator al Storyscapes și, de curând, entuziast coordonator de proiecte la CINETic.

 

Dumitru Tănase – Administrator CINETic

Dumitru Tănase (n. 05.feb.1991) este absolvent al U.P.B. București, Facultatea de Energetică – Management Energetic și a ajuns să coordoneze activitatea administrativă din centrul CINETic datorită seriozității și perseverenței. Angajat înca din perioada de implementare a proiectului, a ajutat la finalizarea acestuia realizând atribuții de management.

În prezent, în cadrul CINETic îsi desfășoară activitatea de administrator asigurând legătura între centru și UNATC pentru buna funcționare a acestuia. Se ocupă de operarea CNC Router, Imprimanta 3D și asigură suportul tehnic pentru celelalte echipamente din dotare; oferă sprijin studenților din UNATC în vederea realizării proiectelor de clasa, an, licență și dizertație, dar și partenerilor externi.

Administratorul CINETic este antrenat și în proiectul „Dezvoltarea unei metodologii de terapie prin teatru cu efect la nivel neurochimic și neurocognitiv – MET”, desfășurându-și activitatea de tehnician audio-video.

 

Darie Calnegru – Tehnician rețea

M-am alăturat CINETic ca tehnician de rețea, deoarece presupune o muncă meticuloasă și o căutare constantă pentru optimizare. Îmi place foarte mult să fac asta și îmi oferă o oportunitate de a învăța câte ceva din fiecare domeniu.

În timpul liber, sunt la celălalt capăt al „lanțului cinematografic”. Colaborez cu festivaluri de film precum Animest, Next, One World Romania, TIFF, Pelicam. M-am specializat în managementul DCP și codarea fișierelor digitale, dar lucrez și în departamente precum print traffic, subtitrări live sau tehnic.

Unul dintre cele mai importante lucruri la CINETic este, pentru mine, urmărirea procesului de producție a animațiilor de scurt metraj. Aceleași animații pe care le primesc la festivalurile de film pentru a le prezenta.

 

Laboratorul de Tehnici Digitale Creative în Cinematografie

Asist.univ.drd. Ștefan Pârlog – Cercetător

Editor de film, publicitate, TV și orice fel de imagini. Doctorand în apocalipsă. Asistentul profesorului de la anul II Multimedia. Eram leneș și dezorganizat, acum sunt activ și meticulos. Cât pot de mult. Îmi place muzica. Cânt la pian, chitară și orice fel de instrument de percuție. Îmi plac călătoriile, dar cui nu-i plac. Mi-ar plăcea să traiesc într-o lume în care oamenii să fie mai sinceri. Cu ei înșiși.

Dr. Maria Murgu – Asistent de cercetare

Sunt Maria Murgu  pictez de când mă știu și în consecință am  terminat UNA. Am făcut un master la CAV în cadrul UNATC după câteva veri petrecute pe platourile de fimare ca  asistent scenograf. În 2004 m-am angajat la telecinema în funcția de colorist. Am avut șansa unei  perioade foarte interesante  pentru că am putut să lucrez la câteva proiecte care au contat atât cinematografic  (4săptămani, 3luni și 2zile etc) cât și din punct de vedere al înnoirilor tehnologice care practic au pătruns în această perioadă în Romania și au actualizat piața românească de cinema și publicitate. Am trecut de la colorizarea care însemna în 2004 transferul din peliculă în digital, cu toată pictura de rigoare, la transferul din peliculă/digital în  format dedicat sălii de  cinema – peliculă sau DCP – cu mai multă și mai responsabilă pictură.

În 2012 am inceput doctoratul cumva pentru a împărtăși acestă experiență legată de cinematografie dar și de pictură. Îmi doresc să integrez ce am trăit eu în jurul imaginii. Între timp aria mea de preocupări s-a lărgit mult pentru că imaginea și toată partea asta creativă este o sursă majoră de autoconectare pentru mine. Am urmat un program de formare de terapie prin artă în cadrul Asociatiei Romane de Terapii Expresive (ARTE) & Wiener Schule for Kunsttherapie (WSK) Austria) și am început să lucrez ca art terapeut. Laboratoarele de colorizare sunt un spațiu în care pot împărtăși din cunosțintele și experiența mea legată de imagine atât ca pictor cât și ca om de postproducție.

Pentru mine este important faptul că Cinetic are o structură dinamică și interdisciplinară în care găsesc atât spațiul unde să dau mai departe altora ce am adunat eu, cât și sa găsesc noul, să descopăr, să explorez latura creativă. Cred că experiențele de învățare  sunt mai degrabă experiențe de cercetare și că acestea oferă șansa de-a descoperi nenumărate resurse.

Mircea Crivoi – Tehnician colorist

Laboratorul de Interacțiune Digitală Sunet Lumină

Dr. Grigore Burloiu – Cercetător

Grigore Burloiu și-a susținut recent teza de doctorat “Dynamic Music Representations for Real-time Performance” la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației a UPB. În cadrul Cinetic este cercetător în laboratorul de Interacțiune Digitală Sunet-Lumină și lucrează cu sunet/muzică și interactivitate.

Drd. Ștefan Damian – Asistent de cercetare

Ștefan Damian este designer de sunet, compozitor și programator, din București. A fost implicat într-o gamă largă de proiecte, între care: sunet de film, producție muzicală, muzică pentru filme, compoziție electroacustică, difuzie multi-canal, instalații de sunet interactive, dezvoltarea motoarelor de sinteză și instrumente DSP.

După absolvirea Facultății de Film la UNATC, unde ți-a obținut licența în Sunet și Montaj de Film, a urmat un program de masterat la Centrul de Cercetare Sonic Arts (SARC) din cadrul Queens University Belfast, unde a obținut un MA în Sonic Arts . În prezent, este doctorand la UNATC, unde studiază noi modalități de interacțiune cu sunetul în muzica electroacustică.

Principalul său domeniu de interes include (dar nu se limitează la): noile media, muzică electroacustică și acustică, psihoacustică, sinteze sonore, sunet spațial și interactivitate.

Mihai Gheorghiu – Inginer de sunet

Am lucrat mai bine de 30 de ani în domeniul audio și peste de 20 de ani în domeniul jocurilor audio. Am realizat design complet de sunet, mix de muzică și master pentru mai mult de 20 de mari de jocuri, printre care: Silent Hunter 3, 4 and 5, Blazing Angels 1 and 2, HAWX 1 and 2, Chess Master, Just Dance 4, Knights Arena. De asemenea, am lucrat la piese audio importante pentru jocurile Assassin’s Creed Rogue și Assassin’s Creed Syndicate. Am mixat și masterizat piese muzicale ale compozitorul Jason Graves pentru Silent Hunter 5 și ale compozitorului Tom Salta pentru jocurile HAWX.

Am cunoștinte muzicale profesioniste, cânt la clape, chitară, chitară bas și, ocazional, percuție. De asemenea, am abilități pentru tehnici de înregistrare pe teren.

Exemple ale lucrărilor mele: Sport Sedan ConceptThe Power of Ten MonthsMaking of Ten MonthsSilent Hunter 3Silent Hunter 4Silent Hunter 5Blazing Angels 1Blazing Angels 2H.A.W.X.1H.A.W.X. 2Knights Arena

Laboratorul de Animație Digitală

Conf.univ.dr. Matei Branea – Prorector UNATC, Relații Internaționale

Matei Branea, creatorul personajului OMULAN, este un filantrop vizual care se luptă cu esențialul. Profesor de animație la UNATC, dezvăluie viața de zi cu zi în mod zeflemist, adaptându-și stilul la mai multe medii artistice.

Portofoliu: branea.ro     FB: Branealand

Dr. Vlad Ilicevici – Cercetător & Coordonator al Laboratorului de Animație Digitală

Lect.univ.dr. Mirela Vlad – Cercetător

Ion Aramă – Tehnician 3D

 

Laboratorul de Design Decor Virtual și Realitate Augmentată 

Dr. Iuliana Gherghescu – Cercetător

Iulia Gherghescu, dintr-o simplă pasiune pentru desen și pictură a intrat în universul scenografiei, descoperind o lume intensă și captivantă. CINETic este o imensă provocare, reală și înfricoșătoare, acceptată din dorința de a învăța ceva nou. În cei 10 ani de scenografie a trecut printr-un masterat la Tulane University in Production design, un doctorat în cadrul UNATC și 3 participări la Prague Quadrennial of Performance Design and Space.

Drd. Marius Cătălin Hodea – Asistent de cercetare

Am pornit de la designul environmental, spațial și industrial și am pornit într-o direcție în care trăirea spațiului în viața reală sau virtuală, combinată cu tehnologia, reprezintă o experiență nouă și unică. Principalul meu interes este designul de instalații new media, care poate avea mai multe utilizări, de la artă la film. Elementul cheie pe care îl folosesc este realitatea virtuală, datorită inovației sale în perceperea media și a spațiului, precum și entuziasmul pe care îl creează.

Din punct de vedere academic, sunt doctorand la Universitatea Națională de Arte, București, unde studiez relațiile spațiale cu obiectul între mediul real și cel virtual. Am o diplomă de Masterat în Design interior și spațial.

Drd. Ciprian Făcăeru

Laboratorul de Interacțiune Digitală

Drd. Adrian Damian – Asistent de cercetare

După absolvirea Facultății de Teatru și Televiziune din Cluj Napoca și-a continuat studiile la UNATC București, terminând scenografia în 2010. În prezent este student la doctorat în cadrul Universității de Artă, Târgu Mureș.

A semnat până în prezent peste patruzeci de scenografii în teatre importante din România cum ar fi București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Timișoara,Târgu-Mureș, Sibiu etc., colaborând cu regizori importanți precum Radu Afrim, Alexandru Dabija, Radu Alexandru Nica, Bobi Pricop, Peter Schnider, Roberto Bacci, Alexander Hausvater, Ada Lupu etc. Un loc aparte în cariera sa îl reprezintă colaborarea cu regizorul Mihai Măniuțiu alături de care a realizat 21 de spectacole dintre care Viața e vis sau Iarna, nominalizate de juriul UNITER pentru cea mai bună scenografie a anului, Domnul Swedenborg vrea să viseze sau Cafeneau Pirandello spectacole laureate cu premiul Cel mai bun spectacol la Festivalul de Teatru de la Oradea,

Unul dintre cele mai importante proiecte a fost colaborarea cu regizorul Robert Wilson ca scenograf asociat pentru spectacolul Rinocerii la Teatrul Național din Craiova în 2014.

A fost laureat cu premiul Omul Anului în Teatru de revista Cotidianul(2017), Cea mai bună Scenografie, UNITER 2016, Cea mai bună Scenografie, Asociația Criticilor de Teatru din Ungaria(2016), Cel mai bun Scenograf,Uniunea Artistilor Plastici(2015).

 

Drd. Vlad Constantin – Asistent de Cercetare

Drd. Vlad Constantin, regizor de film, absolvent al Facultății de Regie Film din cadrul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale” (UNATC) din Bucureşti (2010); Master în Arta Montajului şi a Sunetului de Film din cadrul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale” (2012); masterand CESI (Centrul de Excelență în Studiul Imaginii) specializarea Teoria și Practica Imaginii; cursuri de licență în  perioada 2003-2006 la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Facultatea de Ştiinţe Politice și 2003-2007 la Academia de Studii Economice Bucureşti (ASE)  Facultatea de Management Economic cu specializarea Managementul Proiectelorș, precum și al cursurilor de licență de la Facultatea de Istoria şi Teoria Artei (2010-2013) şi de la Facultatea de Fotografie, Video si Procesare Computerizată a Imaginii (2010-2011), ambele  din cadrul Universităţii  Naţionale de Arte Bucureşti (UNARTE), doctorand anul III în filosofie în cadrul Facultății de Filosofie, Universitatea din București, profesor coordonator, prof. univ. dr Vasile Morar, în prezent cercetător la Centrul CINETic al UNATC „I.L. Caragiale” București în Laboratorul de Interacțiune Digitală și Tehnologii Imersive.

Începând cu primul său scurt-metraj, documentarul-reportaj În Oglinda Elodiei (2008), acesta experimentează, noi structuri narative. Acest demers continuă cu scurt-metrajele:”Și Eu”(2011) (premiat în cadrul festivalului  Bucharest International Experimental Film Festival cu Premiul Juriului (Jury Award@ BIEFF 2011)), ”Cineva o să vă sune”(2014) și ”Precum coralul care crește sub apă”(2018). La granița dintre cinematografia clasică și arta vizuală, cu nuanțe accentuate de realism magic, poemele vizuale ale acestuia reprezintă nici mai mult nici mai puțin decât expresia artistică a preocupărilor teoretice legate de puterea intrinsecă a imaginii și de teoriile vizuale moderne pe care acesta le studiază. Experimentând cu elemente precum compoziția, ritmul, structurile narative, sunetul, producțiile vizuale ale acestuia ridică o serie de întrebări de natură conceptuală referitoare la felul în care interpretăm realitatea și felul în care construim reprezentarea acesteia.

Participant, în calitate de regizor la mai multe workshop-uri naționale și internaționale dar și în calitate de speaker în cadrul unor conferințe naționale, acesta a publicat de asemenea mai multe articole de specialitate în reviste academice. Pe langa experiența acumulată lucrând ca producător, regizor, editor, operator, sunetist, scenarist în mai multe televiziuni, acesta a dat curs și unor serii de colaborări la filme de prezentare, spoturi, videoclipuri si alte filme de ficțiune.

Abordând subiecte precum etica imaginii, estetica filmelor 3D, teoria vederii, imersivitatea acesta cercetează în momentul actual impactul dar și aportul noilor tehnologii (AR, VR, 360, 3D, CGI), asupra creațiilor vizuale contemporane.

Drd. Bogdan Mustață

Andrei Ungureanu

Geo Niță – Operator de imagine

Absolvent al Facultății de Film, din cadrul UNATC, membru al Asociației Artiștilor Fotografi. Militează pentru formarea prin educația de specialitate a unei percepții corecte a artei audio-vizuale. Partizanul și promotorul ideilor ce-i animă pe cinefili cât și audiofili deopotrivă și a conceptului de homecinema.

Ionuț Dumitrașcu – Tehnician lumini

Bogdan Ceangu – Tehnician motion control, motion capture

Regizor cu experiență în TV, premiat în film, în prezent producător, specialist motion control și motion capture. Lucrează în producții media de nouă ani. Experimentat în cinematografie, editare video non-liniară, motion graphics, compositing și colorizare, videoclipuri, advertising, moco și mocap. Concentrat pe cinematografie și web-media, absolvent al Universității Media în 2010, clasa de regie film și TV.

https://vimeo.com/bogdanceangu

 

Laboratorul de Dezvoltare Cognitivă și Psihologie Aplicată prin Experiențe Imersive

Drd. Alexandra Huh – Asistent de cercetare

Alexandra este pasionată de oameni, psihologie, neuroștiințe și film. În momentul de față ea urmează studiile doctorale, în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Laboratorul de Neuroștiințe Cognitive.

Principalele arii de interes sunt studiul emoției, al cogniției și a interacțiunii dintre cele două, utilizând metode electrofiziologice (EEG/ERP) și comportamentale. Ea s-a alăturat echipei CINETic, din dorința de a înțelege mai bine modul în care diversele elemente din teatru și film dau naștere anumitor emoții și cum acestea influențează activitatea neurofiziologic.

 

***

*******

***

 

Echipa de implementare a proiectului CINETic 2014-2016

 

Nicolae Mandea

Alexandru Berceanu

Adrian Titieni

Dumitru Damian

Mariana Cămărășan

Ioana Călin

Adriana Tran

Emil Banea

Emilia Alexandru

Camelia Bunea

 

Mulțumiri

 

Răzvan Vasilescu

Ovidiu Răduleț

Neil Coltofeanu

Alexandru Sterian

Mihaela Dinu

Mirela Rusu

Și tuturor celor care au sprijinit implementarea acestui proiect.