Misiunea Laboratorului de Tehnici Digitael Creative este de a pune la dispoziția studenților și profesorilor UNATC capacități de postproducție digitală pentru imagine și sunet. În cadrul laboratorului se vor dezvolta tehnici creative de manipulare digitală a sunetului și iamginii.
Laboratorului va avea următoarele linii și dotări:
Un echipament de control si procesare digitala a imaginii state of the art de tip colour corection, 2 linie de monaj și o linie de posproducție sunet.
Laboratorul va avea o suprafata de 500 mp dintre care 200 etajul 2 al cladirii si 300 la etajul 3 al cladirii.

In cadrul laboratorului vor exista o cameră de colorizare principală și una secudnară, doua cemere de editare, una de training si a doua camera de vizionare.
Echipamentele componente liniei tehologice de colorizare, impartite in linie colorizare principala si linie secundara contin: echipamentul de colorizare, unitate de vizionare formata din videoproiector digital la standard cinematografic si monitor specializat.
Post-procesarea imaginii de film precum şi a tuturor conţinuturilor noilor media este acum integral digitala. Pelicula are o pondere in scadere (dar inca semnificativa, probabil 40%) la captarea profesionala a imaginii de film. Distribuţia filmelor ca produse finite in cinematografe este aproape integral digitala. Acest lucru ţine de evoluţia tehnologiilor şi de politicile culturale cofinanţate parţial din fonduri publice. Componenta comerciala a industriei de cinema are uneori tendinţe restrictive mai ales din cauza lipsei de unificare-standardizare şi provocarilor specifice standardelor tehnice, dar şi din cauza nivelului crescut, in unele cazuri prohibitiv al investiţiilor necsare.
Istoric vorbind, noile tehnologii au facut posibile nu numai creşterea vitezei de lucru şi a profitului prin atractivitatea / performanţele / calitatea produselor finite – filme, conţinut media, jocuri, dar au facut posibile noi metode de lucru şi mai ales au generat modalitaţi de expresie din ce in ce mai creative bazate pe suporturi tehnice flexibile, ale caror limite nu mai sunt impuse de suportul tehnic ci de creativitatea artiştilor care poate fi parţial cuantificata şi stimulata prin echipamente din alte laboratoare ale prezentului proiect. Cineaştii şi creatorii de conţinut media sunt complet dependenţi de suportul tehnologic digital. Daca in timpul evoluţiei istorice tradiţia analogica genera ierarhii, tehnologia digitala omniprezenta creaza reţele.
Corecţia de culoare este un domeniu esenţial al postproducţiei de conţinut audiovizual. Armonia culorilor – culoarea poate fi puternic emotiva şi expresiva – anumite combinaţii de culoare, ca şi sunete, par sa aiba o frumuseţe speciala sau sa produca o placere instinctiva intrinseca spectatorului in moduri pe care le percepem instinctiv.