Investiţii pentru viitorul dumneavoastră
Programul Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice"
Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative – CINETic
Proiect cofinaţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională

Iuliana GHERGHESCU

Cercetător

Scenograf

  • Email: iulia.gherghescu@unatc.ro  
  • Laborator CINETic : Laboratorul de design decor virtual și realitate augmentată
  • Afiliere academică: Master ITPMA, Master Art of Game Design, Scenografie
  • Alte afilieri: Universitatea Națională de Arte București (Associate Professor)

Direcții academice de interes

  • Design de performance interactiv
  • Design avansat de decor și costume pentru performance art
  • Design de decor interactiv și design de instalații
  • Relația dintre mediul virtual, spațiul fizic și decor

Proiecte de cercetare

Proiectul  de cercetare doctorală a fost destinat să devină o revizuire critică a noilor tehnologii și a abordărilor alternative utilizate în procesul creativ de scenografi.  Fiind necesară înțelegerea scenografiei ca expresie artistică care folosește strategii transdisciplinare în proiectarea spațiilor performative. Analiza generală se referă în mod specific la spațiul de performanță, dar atinge subiectul diverselor manipulări ale spațiului și a  artei scenografice în legătură cu alte discipline artistice și în diferite contexte impuse de forme de artă neconvenționale. Scopul este de a găsi acele abordări și instrumente de cercetare care ar permite studierea scenografiei ca domeniu în transformare, și în al doilea rând, este să sugereze o reconceptualizare prin încurajarea legăturilor mai puternice între teorie și practică.

Background

Am absolvit în anul 2007 Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică  “I.L. Caragiale”  cu licența în scenografie și apoi masterul în Design  and Technical  production – set design major la Tulane University, USA cu teza de disertație “The void on stage – shaping the emptiness. Designing for Samuel Beckett’s Waiting for Godot” o analiză pe scenografia spectacolului “Asteptându-l pe Godot “de Samuel Beckett.

Publicații

  • Gherghescu, Iulia (2018) Interactive spaces. A change in scenographic aesthetics.
  • 2018 IEEE 14th International Conference on Intelligent Computer Communication and Processing – ENTERTAIN – Intelligent Systems in Entertainment, Cluj-Napoca
  • Gherghescu, Iulia (2015) The void on stage – shaping the emptiness. Designing for Samuel Beckett’s Waiting for Godot, MFA thesis, Tulane University, USA

Proiecte

  • Video mapping în scenografie, workshop (2017)
  • Hackthon The Cave (2017)
  • Lifespike, light and video mapping installation, Amural Festival (2017)
  • “Mult zgomot pentru nimic” de W.Shakespeare, Teatrul Tineretului, Piatra Neamț (2018)
  • “Fluturii sunt liberi” de Leonard Gershe Teatrul Excelsior, București  (2017)
  • “Melcul”  de Lia Bugnar, regia Lia Bugnar, Teatrul Metropolis, București (2018)
  • “Aniversarea” de Jereon Van Der Berg , Teatrul Mihai Eminescu, Botoșani  (2016)
  • “Indianul vrea in Bronx” de Israel Horovitz,  ARCUB București (2015)
  • “D’ale Lolelor/ Ein bett voller Urzeln” după Dave Freeman, Teatrul Național Radu Stanca – Secția Germană, Sibiu (2015)
  • “Waiting for Godot” de Samuel Beckett, Lupin Theatre, New Orleans, Louisiana, USA (2014)
  • “Doamna de turtă dulce” de Neil Simon, Teatrul Radu Stanca, Sibiu (2011)
  • “Îmi place cum miroşi” de Neil Simon, Teatrul Radu Stanca, Sibiu (2011)
  • “Tarelkin” de A.V. Suhovo-Kobilin,  Teatrul Metropolis, București (2009)

Comentariile sunt închise.

Top