Atelier: Sounds of growth: fungal-robotic-architecture
cu Anca Horvath
10-13 august 2024 | CINETic UNATC Str. Tudor Arghezi 3b
Concept: În acest atelier trans-disciplinar, vom lucra cu materiale vii, fabricare digitală, senzori, algoritmi evolutivi și sunet pentru a crea o instalație participativă care va fi expusă în curtea UNATC.
Descrierea atelierului: Pe parcursul unui atelier de 4 zile, participanții vor lucra la o instalație colaborativă folosind instrumente de fabricare digitală, materiale vii, algoritmi evolutivi și senzori de umiditate.
Participanții vor utiliza modelare 3D, fabricare digitală și creșterea miceliului pentru realizarea instalației. Atelierul va avea aproximativ 10 participanți interesați de fabricare digitală, algoritmi evolutivi și tehnologii interactive.
Participarea este gratuită prin înscrierea în acest formular.
La acceptarea în atelier, veți primi programul complet care se extinde pe parcursul întregii zile.
Vom colabora cu participanții la atelierul „Sounds of growth: fungal-robotic-sound” coordonat de Grigore Burloiu în aceeași perioadă.
Participanții, lucrând individual sau în grupuri mici, vor crea până la șapte modele 3D. Modelele 3D vor fi generate folosind algoritmi evolutivi și vor fi fabricate digital în lemn folosind o mașină CNC. Aceste elemente vor fi impregnate cu miceliu, un material viu care a fost folosit în diverse proiecte de design în ultimul deceniu și care pare a fi un înlocuitor sustenabil pentru piele și unele materiale plastice precum polistirenul. Elementele vor fi sonificate de participanții la atelierul de sunet.
În munca noastră, vom investiga relațiile dintre tehnologie și natură ca model și material pentru artă și design, precum și modul în care computația reconfigurează diverse domenii creative, devenind un limbaj comun în producția artistică/culturală.
Atelierul este coordonat de Anca Horvath, arhitect și cercetător, cu sprijinul arhitectului Andrei Mitișor, care predă fabricarea digitală la masteratul ITPMA. Scopul atelierului este de a evidenția posibilitățile aduse de câmpuri compozite precum artă&tehnologie și artă&știință.
Atelierul face parte din aniversarea a 7 ani de la înființarea programului de master ITPMA la UNATC și este o ocazie de a afla mai multe despre program și procesul de admitere pentru 2024 (Interactive Technologies for Performing and Media Arts MA). Participarea candidaților potențiali la masteratul ITPMA în atelier va fi prioritizată. Puteți afla mai multe despre procesul de admitere aici. Înscrierea pentru admitere este între 8 iulie și 6 septembrie.
Participanții vor dobândi competențe în: modelare 3D, programare vizuală, fabricare digitală. Vom lucra practic cu următoarele instrumente: Rhino3D, Grasshopper, mașină CNC și miceliu.
NU SUNT NECESARE ABILITĂȚI SAU CUNOȘTINȚE ANTERIOARE [nu sunt necesare abilități anterioare de programare, modelare, fabricare digitală sau electronică pentru a participa la acest atelier]. Participanții sunt rugați să aducă propriile laptopuri cu software-ul Rhino3D* deja instalat.
*Rhino3D este un software de modelare 3D folosit pe scară largă în design industrial și auto, precum și în arhitectură. O versiune gratuită de 90 de zile poate fi descărcată aici: https://www.rhino3d.com/
#Fabricare digitală, #materiale vii, #senzori, #design sonor, #algoritm evolutiv, #AI, #sustenabilitate, #trans-disciplinar, #artă&știință, #muzică&arhitectură, #artă&tehnologie
MENTORI
Anca Horvath este cercetător investigând relațiile dintre tehnologiile emergente, inclusiv designul computațional, fabricarea digitală, AI și biotehnologii, și practicile creative, precum și locul lor în contexte culturale mai largi. Anca folosește cercetarea bazată pe design ca principală metodologie de investigare, iar proiectele ei au acoperit o gamă largă de scopuri și scale – de la pantofi la design urban. Anca a obținut doctoratul în arhitectură în 2015 de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca cu o teză intitulată: Arhitectură, Computație și Natură: Modele naturale vii și non-vii în arhitectura computațională. Anca a lucrat ca urbanist, arhitect și designer computațional în România și Danemarca, iar în ultimii 6 ani a fost afiliată la Laboratorul de Cercetare pentru Artă și Tehnologie (ReLate) la Universitatea Aalborg, predând cursuri de reprezentare digitală, fabricare digitală, design conceptual și design interactiv pentru diverse programe, inclusiv BA Art&Technology și MA Media Arts Cultures. În 2020, a fost numită Profesorul Anului de către studenții programului BA Art&Technology.
Andrei Mitișor este arhitect specializat în design 3D și prototipare. Printre lucrările sale notabile se numără decorurile pentru Dino Park Râșnov și festivaluri majore precum Untold, Saga și Electric Castle. În domeniul New Media, Andrei Mitișor a creat coregrafia de design de mișcare pentru robotul Kuka în spectacolul „Who am I?” și instalații precum „Grid,” expusă la RADAR, și mai recent „Multivers” la RDW 2022 sau iSPACE, unul dintre primele spații imersive românești.
Grigore Burloiu este lector la masteratul ITPMA la UNATC București, unde predă Codare Creativă, Sisteme Interactive Muzicale. Grigore dezvoltă sisteme pentru acompaniament expresiv și interactivitate în artă. A colaborat la lucrări prezentate internațional la Ars Electronica (AT), Vivid Festival (AU), Fete des Lumieres (FR), Prague Quadrennial of Performance Design and Space (CZ).