Investiţii pentru viitorul dumneavoastră
Programul Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice"
Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative – CINETic
Proiect cofinaţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională

CINETic @ BINAR ’19

12 experiențe CINETic la BINAR 2019. Artă. Design. Tehnologie.

21-24 noiembrie 2019 | C.A. Rosetti Street no. 1-3

CINETic, studenții, cercetătorii și partenerii săi prezintă următoarele 12 proiecte în cadrul BINAR 2019:


Fly baby, fly! – ADRIAN TĂBĂCARU

Înainte de a se naște, bebelușii fac o lungă și interesantă călătorie în drum spre casă. Ești invitat să trăiești din nou această frumoasă călătorie, ghidată virtual de aripa ta înaripată. O experiență de realitate mixtă imersivă pentru toate vârstele.


STEP – EMIL DRĂGAN

Privesti in jos de la distanta mare. Senzatia de frica este prezenta. Totusi, podeaua de sticla se interpune intre tine si abis. Se deschide in fata un pod lung. Singurul drum este doar cel inainte. Poti sa-ti controlezi mintea spunandu-i ca este doar o iluzie?

STEP este o experienta VR care te transpune intr-o lume aflata la inaltime, dar sigura. Poti doar sa admiri peisajul, sau sa incerci mai mult. In cazul in care iti invingi frica, zborul pana jos va fi placut si lin, atenuat de parasuta.


Photosynthesizer – ITPMA Collective 2019

Un obiect hibrid tehnologic-organic care transforma atingerea si lumina in secvente sonore. Photosynthesizer exploreaza tema co-creatiei dintre om, natura si tehnologie. Interactiunea cu planta si stimulii pe care aceasta ii primeste produce mai multe seturi de sunete, care oglindesc starea fiziologica a plantei.
Poti canta prin frunzele artificiale folosind mana sau orice obiect metalic. Intre timp, umiditatea si temperatura din pamant selecteaza sunetele pe care le ai la dispozitie.


Sentientia – DORIN CUCICOV

Scepticismul vis-a-vis de tehnologie si discursurile distopice sunt in continuare cele mai populare teme de discutie cind vine vorba despre roboti si inteligenta artificiala. Acest proiect contribuie la dezbaterea despre emope artificiale §i modul in care acest fenomen se incadreaza in contextul social actual.
Sentientia inregistreaza sunetele ambientale §i incearca sa determine emotia pe baza frecventelor sonore prezente. Combinatia emotionala determinata genereaza o secventa de sunete folosind fluiere din os. Instrumentele de percutie si fluierele din os au fost primele instrumente de sunet create de oameni. Acestea se foloseau pentru comunicarea intre triburile rivale dar si cele aliate, precum §i in ritualurile culturale din cadrul triburilor. Astfel Sentientia incearca sa stabileasca un canal de comunicare folosind instrumentele primitive umane si invata din dialogul creat cum sa interactioneze cu lumea exterioara. Aceasta lucrare foloseste un model de invatare antrenat pe o baza de date cu inregistrari audio ale emotiilor umane.


VIZUAL – EMIL DRĂGAN

Vizual este un proiect de realitate augmentata, interactiv si cu scop educativ.

Printr-o tableta, globul pamantesc devine accesibil oricui, iar obiectivele si locurile cele mai cunoscute din lume pot fi vizualizate, rotite, scalate.


Spatial Emotions – ALINA RIZESCU

Un poem vizual care transpune emoțiile în spații abstracte în mișcare.
Constrângerea, dubiul și speranța se ascund în ilustrații și pot fi experimentate prin intermediul realității augmentate cu ajutorul unui dispozitiv mobil


Human Stories – MARTIAL GEOFFRE ROULAND

Cu participarea: ALEXANDRA ALBU, CRISTIAN BALAȘ, SEBASTIAN COMĂNESCU, SABIN ȘERBAN

este conceput de Martial Geoffre Rouland care a susținut la CINETic un atelier de artă digitală în care lucrarea a fost produsă.  Instalația exploatează peste 30.000 de fluxuri video în timp real pentru a scana prezența umană cu ajutorul unui algoritm AI în spații de pe toată suprafața globului.

Martial GEOFFRE-ROULAND (Lyon, FRANȚA), absolvent al ELISAVA Barcelona Superior School of Design & Engineering și a expus în numeroase festivaluri și expoziții în Franța, SUA, Grecia, etc)


Sonic Images IIThe Jam Session – MARIA NĂSTASE

Imaginile digitale nu au o existență materială independentă. Ele împrumută corporalitatea dispozitivelor în care sunt salvate. Prin sonificarea pixelilor fotografiile devin tangibile, obiecte de sine stătătoare cu propria lor spațialitate și temporalitate. În această instalație imaginile primesc simultan rolul de instrument muzical și partitură. Fotografii și sunete ale spațiilor și obiectelor casnice sunt explorate prin pixeli de către un om și algoritm.


Vague News – OCTAVIAN ALBU

Trăind într-o eră post-adevar, suntem inundaţi constant de contradicţii. La un nivel minim, trebuie să opunem rezistenţă cooptării ideologice de orice fel şi să ieşim din camera-rezonanţă în care ne aflăm. Ca să putem face acest lucru, trebuie să avem nişte principii clar definite, şi să recunoaştem atunci când ele sunt atacate, indiferent de spectrul politic sub care ne aflăm. Vague News este un puzzle interactiv ce urmăreşte să sporească simţul jurnalistic al utilizatorului şi să îl facă mai conştient de diferenţa dintre politici şi politică.


One day it’s going to be too lateO secvență de gânduri interactivă – MARIA NĂSTASE

Te uiți pe geam și te afunzi în gânduri legate de schimbările climatice. Șirul gândurilor te poartă prin considerente de etică ecologică. Sunt astea ideile unui om nebun sau mântuirea noastră?


CălușariiRoman grafic animat interactiv – ANIMATION WORKSHEEP

„Călușarii” – roman grafic animat şi interactiv dezvoltat în cadrul celei de-a 13-a ediții a atelierului intensiv de animație Animation Worksheep organizat de asociația Estenest și Laboratorul de Animație Digitală CINETic UNATC.
Împreună cu participanții, am pus bazele unui univers fantastic inspirat din folclorul și mitologia românească.
Povestea începe în 1968 cu invazia Cehoslovaciei și denunțarea acesteia de către Nicolae Ceaușescu și continuă într-un univers distopic în care URSS invadează și anexează România. Pentru a scăpa de sub jugul sovietic, soții Ceaușescu caută ajutorul unor ființe supranaturale. Această decizie va schimba lumea pentru totdeauna.


SELF PATTERNS – NN Corsino, CINETic, Augmented Space Agency

SELF PATTERNS este o aplicație de realitate augmentată, dezvoltată în parteneriat româno-francez, la intersecția coregrafiei cu dansul și noile tehnologii, inclusă în cadrul Sezonului România-Franța  2019.

În SELF PATTERNS, dansatorii prind contur pe ecranul digital al utilizatorului, definind astfel un nou spațiu augmentat. Aplicația permite utilizatorilor să mapeze secvențele coregrafice în diferite contexte arhitecturale, istorice sau identitare, folosind arta și tehnologia pentru a redescoperi și reinterpreta aceste spații. Fiecare secvență coregrafică are un design specific, iar împreună acestea spun o poveste determinată de mișcare și spațiu.

Concept și coregrafie: Nicole Corsino, Norbert Corsino; dans: Ioana Marchidan, Arcadia Rusu; design scenografic 2D ȘI 3D: Patrick Zanoli; design aplicație AR: Ciprian Făcăeru; dezvoltare aplicație AR: Dan Făcăeru; dezvoltare Android și iOS: Sabin Șerban; creare de clone: Anaël Seghezzi; texte: Claudine Galea; muzică originală: Jacques Diennet; relații publice / presă: Florent Magnani; producție: Aurélie Corsino; coordonator CINETic: Alexandru Berceanu; relații publice / presă CINETic: Elena Belciu

Photo Credits: Claudiu Popescu & Gabriel Ghizdavu (via THE INSTITUTE)

Comentariile sunt închise.

Top