Investiţii pentru viitorul dumneavoastră
Programul Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice"
Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative – CINETic
Proiect cofinaţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională

The online casino ice casino is available to players in different languages. Payment of winnings received from bets is available only to the payment system, through which the bet was made. When requesting a withdrawal from the player may be required to undergo verification for the safe withdrawal of funds.

The best online ice casino casino for betting. The casino provides its players with a large choice on betting on various events. Players can follow the latest news of events, on the official website of the online casino. Also, the player will get a bonus for the first bet.

Legal online casino ice casino for betting on sporting events. When selecting the casino, the player gets a bonus and then can already choose the event to bet on. The online casino received high ratings on all selections: people's rating, reliability rating, odds, betting selection and cybersports betting rating.

Online casino betano with real bets on sporting events. For the convenience of its players, the casino provides access not only on the official website, but also in the mobile application. Gamblers can bet on their favorite sport, and watch the results in real time around the clock.

Legal betano online casino with sports betting. At the casino, players can go through a quick registration, get bonuses and promotional offers. Choose their favorite sport and make a bet. Withdrawal is available through the same payment system as the sports bet was made.

RESEARCH MASTERCLASSES (I)

RESEARCH MASTERCLASSES (I) – Roberta Carreri & Simone Dragone

10-14 mai 2022 │ Departamentul de Cercetare, Dezvoltare, Inovare UNATC (Str. Tudor Arghezi 3b)


UNATC RESEARCH MASTERCLASSES

Departamentul Cercetare, Dezvoltare, Inovare al UNATC „I.L. Caragiale” inițiază proiectul UNATC Research Masterclasses care își propune să creeze o platformă activă de dialog, învățare și cercetare în domeniul artelor spectacolului și filmului, dar și în domenii conexe, promovând astfel un spațiu interdisciplinar menit să ridice standardul de practică profesională și excelență în artă, dincolo de experiența și curricula universitară.
Experții care vor susține masterclassuri sunt profesioniști din aceste domenii, recunoscuți pe plan internațional, pe care îi invităm să împărtășească atât experiența lor, cât și modele de bune practici aliniate la climatul cultural contemporan și la valorile pe care universitatea noastră își dorește să le insufle studenților săi și întregii comunități academice și artistice UNATC.
Ne propunem o serie de activități care să hrănească imaginația și inspirația pentru actul artistic, care să sprijine studentul de astăzi și creatorul de artă de mâine în dobândirea acelor abilități și tehnici cu care să creeze narațiuni fluente, autentice, originale și relevante societății contemporane, care să gândească critic și să înțeleagă complexitatea spiritului uman, care să dobândească obiceiuri și reflexe de inovare în actul artistic, care să înțeleagă nevoia constantă de îmbunătățire a relațiilor cu ceilalți creatori de teatru, film, artă, cu publicul și cu societatea, cu accent pe diversitate și spații care să permită expresia identităților individuale.

PROGRAM

10-14 mai 2022, 09:00-13:00

Dance of Intentions

WORKSHOP-UL/MASTERCLASS-ul este realizat de Roberta Carreri și este structurat în două părți.

Prima parte se concentrează pe pregătirea fizică a actorului – pe trezirea prezenței actorului.

A doua parte se concentrează pe munca vocală, cu exerciții care stimulează sonoritatea vocii și dezvoltă capacitatea de a executa acțiuni vocale în spațiu.

Scopul atelierului este de a transmite, într-o perioadă relativ scurtă de timp, baza pregătirii actoricești care poate ajuta tinerii actori să-și descopere prezența scenică prin explorarea unui comportament scenic formalizat și să le ofere actorilor experimentați o modalitate de a se elibera de automatismul și clișeele lor performative.

Atelierul se concentrează pe percepția prezenței individuale a actorului în raport cu spațiul și cu alți actori pe scenă; cum să identifici modalități de a fi prezent în acțiunea pe care o faci și, în același timp, să fii gata să reacționezi; să găsești axa corpului, să lucrezi cu „tensiunile” și să obții o imobilitate dinamică. Atelierul explorează diferite calități ale energiei privirii și antrenează identificarea diferitelor puncte din corp în care este inițiat impulsul principal al unei mișcări în spațiu. Participanții experimentează crearea de acțiuni fizice și vocale și modalitățile de efectuare ale acestora la diferite niveluri de energie – de exemplu, slow motion. În cele din urmă, atelierul se concentrează pe formarea vocală prin rezonatori corporali și pe relația dintre acțiunile vocale și cele fizice.

10 mai 2022, ora 14:00

Proiecție de film documentar, urmată de Q&A

Traces in the Snow

O demonstrație de lucru de Roberta Carreri, Odin Teatret (1989-prezent). 

Fiecare spectacol spune o poveste. Personaje aparținând lumii ficțiunii devin realitate credibilă pentru spectator prin tehnica actorului.

În TRACES IN THE SNOW, tehnica în sine este cea care devine protagonistul. Actrița poartă un dialog cu secretele care preced și urmăresc construirea unui personaj și crearea unui spectacol – iar pe durata acestui proces, ea expune chiar aceste secrete. 

Tensiunea caracteristică dramaturgiei este prezentă și în această demonstrație de spectacol/lucru, datorită confruntării dintre cele două forme de comportament ale actriței: zilnic și scenic.

Regizor și editor video: Torgeir Wethal

Producător: Dimitris Vernikos

Actor și text: Roberta Carreri

Coproducție: Document Films, Atena și Odin Teatret Film. 99 de minute, color, 1994.

Susținut de Kulturfonden.

11 mai 2022, ora 14:00

Proiecție de film documentar, urmată de Q&A

The Whispering Winds

O producție Odin Teatret (1997-prezent)

O versiune cinematografică a spectacolului The Whispering Winds de la Odin Teatret, regizat de Eugenio Barba. O demonstrație-spectacol despre diferența dintre teatru și dans.

Cultura performativă de sorginte europeană suferă din cauza diviziunii dintre teatru și dans, aproape ca și cum acestea ar fi domenii diferite de expresie. Ele reprezintă, de fapt, o singură lume care se dezvoltă în genuri distincte și care, în același timp, își are rădăcinile în experiența modului de a permite binomului corp-minte al actorului să devină prezent pe scenă.

În loc de „teatru” și „dans”, am putea spune „dans profund” și „dans evident”. „Dansul profund” este tipic formelor scenice care nu par a fi dansate; „dansul evident” este uneori deconectat de la orice criteriu mimetic sau narativ și se materializează ca dinamism fizic pur.

Cu toate acestea, toate spectacolele sunt înrădăcinate fizic și mental în dans: un dans al energiei și al gândirii.

Distribuție: Kai Bredholt, Roberta Carreri, Jan Ferslev, Iben Nagel Rasmussen, Julia Varley, Torgeir Wethal, Frans Winther.

Producție: Claudio Coloberti pentru Odin Teatret Film, cu susținerea Institutului de Cultură Poloneză din cadrul Universității din Varșovia și Comisia Europeană a Programului Leonardo da Vinci. 90 de minute, color.

12 mai 2022, ora 14:00

Proiecție de film documentar, urmată de Q&A

The Conquest of Difference

Documentarul prezintă istoria Odin Teatret din 1964 până în 2012 cu scene din spectacole, turnee și repetiții ale actorilor de-a lungul anilor. În plus, Eugenio Barba reflectă asupra a ceea ce a însemnat teatrul pentru el personal și asupra istoriei Odin Teatret ca grup ce și-au câștigat propria individualitate.

Regizat de Exe Christoffersen și editat de Chiara Crupi, produs de Odin Teatret Film, Danemarca, 2011, color, în limba italiană, 56 de minute.

13 mai 2022, ora 14:00

O istorie a unui laborator de teatru prin arhiva sa

Conferință cu Simone Dragone

OTA (Odin Teatret Archives/Arhivele Odin Teatret) reprezintă peste 55 de ani de istorie a unui grup care a revoluționat modul de gândire despre teatru. Din acest motiv, atrage vizitatori, studenți și cercetători din întreaga lume.

Materialele conservate sunt variate (documente, fotografii, secvențe video), iar multe dintre acestea sunt rare. Din acest motiv, o parte din materiale, mai ales înregistrările video, sunt adesea împrumutate muzeelor și galeriilor pentru instalații și expoziții.

În cadrul conferinței va fi prezentată istoria Odin Teatret prin materialele de arhivă.

14 mai 2022, ora 14:00

Arhivarea teatrului și a artelor spectacolului

Conferință cu Simone Dragone

Cum este posibilă arhivarea unui spectacol și a procesului său creator?

Conferința se va concentra pe imaterialitatea spectacolului și vor fi discutate teorii și modalități digitale care permit urmărirea traiectoriei spectacolului și a procesului său creativ.



Roberta Carreri este actriță, profesoară, scriitoare și organizatoare. S-a născut în 1953 la Milano, Italia, unde a absolvit design publicitar și a studiat Istoria Artei la Universitatea de Stat din Milano. S-a alăturat echipei Odin Teatret în 1974 în timpul șederii grupului în Carpignano, Italia.

Cu excepția Talabot (1988), a luat parte la toate spectacolele ansamblului Odin Teatret de la Come! And the day will be ours (1976) până The Tree (2016).

Printre spectacolele solo în care a jucat amintim Judith (1988) și Salt (2002), ambele în regia lui Eugenio Barba. În 2019, regizează și interpretează Flowers for Torgeir, performance solo produs de Nordisk Teaterlaboratorium și creat în colaborare cu Stefano Di Buduo.

Conduce masterclass-ul pentru actori Dance of Intentions în întreaga lume și prezintă, ca demonstrații de lucru, autobiografia sa profesională Traces in the Snow și Nora’s Way, o demonstrație pe improvizație și crearea personajului.

Organizează și conduce atelierul internațional anual Odin Week Festival de la Holstebro.

Activitate ca regizor: Rumor (2009) cu Cinzia Ciaramicoli pentru Masakini Theatre Company (Malaezia), The Woman Who Spat Out the Apple (2014) cu Rosa Antuña – Núcleo de Criaçao Rosa Antuña (Brazilia) și Empty Nest (2014), co-produs de Nordisk Teaterlaboratorium și Regula teatro, cu Carolina Pizarro și Giulia Varotto.

Roberta Carreri a participat la ISTA (International School of Theatre Anthropology) încă de la primele ediții, în 1980, intrând în contact cu tehnici de interpretare din Japonia, India, Bali și China. Aceste întâlniri i-au influențat activitatea de actriță și profesoară. Din 1980 până în 1986, a studiat cu maeștri japonezi, precum Katsuko Azuma (dansator Nihon Buyo), Natsu Nakajima și Kazuo Ohno (dansatori Butoh).

Roberta Carreri este autoarea volumului Tracce – publicat în italiană în 2007 de Edizioni Il Principe Costante, Milano și în 2013 de Titivillus, Pisa. În 2012 cartea a fost publicată de Editora Perspectiva, Brazilia (în portugheză) și Ed. Artezblai, Spania; Triskel Artes Escénicas, Chile (în spaniolă);  în 2013 de El Apuntador Ediciones, Argentina (în spaniolă); în 2014 de Routledge, Marea Britanie/SUA (în engleză) –, în care retrăiește cele mai relevante aspecte ale vieții sale teatrale – pregătirea, pedagogia și povestea ei ca actriță a Odin Teatret. Articolele sale au fost publicate în reviste precum New Theatre Quarterly, Teatro e Storia, Máscara, The Open Page, Peripeti și Performance Research.



Simone Dragone (1990, Genova) este doctorand în arte și științe umaniste digitale, artele spectacolului și tehnologii multimedia la Universitatea din Genova, Italia. El este responsabil pentru OTA (Odin Teatret Archives) din Holstebro. A absolvit literatură contemporană și artele spectacolului la Universitatea din Genova. Este unul dintre fondatorii Il Falcone, Teatrul Universitar din Genova (2016), pentru care a fost producător până în aprilie 2019.



Comentariile sunt închise.

Top