Workshop-uri CINETic la NOVA 2021
30 august 2021 | 17:30 – 20:00 | CINETic – Sala Multifuncțională |Machine Learning pentru arte digitale | Grigore Burloiu, UNATC
6 septembrie 2021 | 17:00 – 18:45| CINETic – Sala Multifuncțională |Sound design imersiv | Ștefan Damian, UNATC
6 septembrie 2021 | 19:00 – 20:45 | CINETic – Sala Multifuncțională |Atelier deschis de instalație interactivă | Dorin Cucicov, UNATC
Participarea la workshop-urile CINETic este gratuită.
Înscrierile se fac la contact@novanova.ro. Toate workshop-urile au loc la CINETic, sala multifuncțională.
NOVA explorează forme contemporane de expresie artistică făcute posibile de tehnologii inovatoare. Evenimentul va avea loc la în perioada 23 august – 15 septembrie. Pe parcursul a trei săptămâni, artiști din România, Spania, Marea Britanie, Austria, Danemarca, Letonia sau Canada vor aduce la București performance-uri, instalații interactive și lucrări de artă care îmbină fotografia, mișcarea, sunetul, jocurile sau design-ul cu tehnologii precum Inteligența Artificială. Expoziția principală NOVA va fi inaugurată la Galeria Galateca, iar alte spații ale festivalului includ creart Gallery, CINETic sau DESCHIS Gastrobar. Programul complet se găsește pe www.novanova.ro și pe rețelele de socializare: https://www.facebook.com/novafestivalromania și https://www.instagram.com/nova.festival/
30 august 2021, 17:30 – 20:00
Machine Learning pentru arte digitale
Grigore Burloiu, Interactive technologies for performing arts and media Master, UNATC
“Inteligența artificială” și “deep learning” au trecut de la statutul de buzzwords care inspiră uimire sau teamă și au ajuns să fie realități cotidiane de care ne lovim constant. Cu toate astea, cei mai mulți nu suntem conștienți de machine learning (ML) ca o unealtă de expresie artistică, ce poate fi la îndemâna oricui. În acest workshop, Grigore Burloiu, fondatorul masteratului de Tehnologii interactive pentru arte performative și media din cadrul UNATC, își propune să corecteze niște concepții greșite comune despre machine learning, prezentând câteva unelte și tehnici de machine learning interactiv (iML) pe care oricine cu un laptop sau conexiune la internet le poate folosi, scriind cod deloc sau foarte puțin, și folosind date produse sau adunate direct.
6 septembrie 2021, 17:00 – 18:45
Sound design imersiv
Ștefan Damian, Interactive technologies for performing arts and media Master, UNATC
studiu de caz pe o lucrare de sunet spațial
Printre principalele proprietăți ale sunetului precum durată, tărie, înălțime sau timbru, există tendința de a nu acorda suficientă importanță proprietăților sonore spațiale, proprietăți ce pot contribui decisiv la expresivitatea unui proiect artistic cu componentă sonoră. În natură suntem inconjurați de sunete din toate direcțiile, iar compozitori precum Richard Wagner, Charles Ives sau Karlheinz Stockhausen au experimentat cu conceptul de spațialitate în muzica lor, în timp ce industria cinematografică a înțeles foarte devreme care este potențialul creativ al spațiului sonor și a introdus sisteme surround precum 5.1, 7.1 sau Atmos, în timp ce tehnologia de difuzie spațială Ambisonics a fost propusă încă din anii 70.
Cu toate acestea, în prezent, mare parte din conținutul sonor a unui produs artistic este consumat de regulă prin intermediul a două difuzoare, prin ceea ce s-a popularizat de-a lungul timpului drept “stereofonie”, reducând considerabil din potențialul experienței sonore.
Atelierul își propune să prezinte câteva dintre strategiile de lucru cu sunet spațial, tratând subiecte precum sunetul în natură, discriminarea spațială a surselor sonore, tehnici de captare și sinteză sonoră spațială și sisteme spațiale de redare a sunetului. În cadrul acestui atelier va fi folosită ca studiu de caz una dintre compozițiile electroacustice proprii, realizată pentru 32 de canale, denumită Naufrage.
6 septembrie 2021, 19:00 – 20:45
Atelier deschis de instalație interactivă
Dorin Cucicov, Interactive technologies for performing arts and media Master, UNATC
nivel începători
Pe parcursul atelierului vom analiza aspectele tehnice din spatele instalației interactive Driade, expusă în cadrul festivalului Amural din Brașov. În prima parte a atelierului va fi prezentat proiectul și detaliile tehnice de realizare. Vom folosi apoi modulele din cadrul proiectului pentru a explora idei noi de instalații interactive. În limita timpului disponibil, vom construi împreună o instalație interactivă originală. Scopul atelierului este familiarizarea participanților cu procesul tehnic din spatele realizării unei instalații interactive. Nu există condiții sau cerințe tehnice pentru participarea la atelier. Cei care doresc să interacționeze direct cu modulele interactive, pot aduce laptop-urile personale.